Friday, July 2, 2010

The Man , The Gold And The Land .

Alhamdulillah 2 dari subjek/objek dari tajuk entri tu , aku dah dapat sebelum 1 julai berlalu...
memang terasa macam 'Heaven' peh sukar nak bagi tau, bila penat lelah segala usaha dan perancangan menjadi....tinggal satu ajer lagi tu...
yang tu agak susah sket... tapi tak apa, ada separuh tahun lagi untuk dikejar....
semoga aku dapat sebelum 2010 berakhir....

bermula esok, aku nak cuba buat detox, cuci usus dan sistem dalaman badan, mudah sket aku nak diet lepas tu... detox tu , aku ada lar study sket - sket macamana nak buatnya... aku cuba yang paling mudah ler, makan sayur / buah jer selama 3 hari.... selepas tu buleh lar aku sambung makanan berkhasiat yang lain macam .. blend susu + kurma + madu untuk breakfast ( yang ni dah 2 minggu aku buat peh sodap weh..... tapi susu tu kena yang low fat juga, ada kos disitu, kurma pun nak kena yang lembut sket , yep still ada kos disitu , tapi perut kempis ler... dari dok makan nasi berlauk / nasi kerabu / roti canai telur / roti sardin :P)

peh rajin dan teruja nyer aku kali ni, sebab dekat opis aku kami akan lancarkan The Biggest Loser... aku tak ada la nak menang sangat sebab ramai lagi yang jauh lebih gemuk dan obes dari aku, cuma untuk timbang kali pertama pom aku dah gabra... aku tak suka timbang, kalu aku dah tahu badan aku sudah terasa berat, secara automatik / semulajadi aku tahu berapa berat aku sekarang, jadi aku kawal makan dulu sebelum timbang kikikikiiii.....
program ini akan berjalan dari 15 Julai sehingga 15 Oktober, yep lepas puasa dan lepas raya... memang mencabar sebab kami nak tengok berat siapa boleh bertahan walaupun selepas raya, yep semuanya itu memerlukan disiplin dan otak yang bijak , bukan sekadar menahan diri dari lapar sahaja,
peh yang menang nanti bukan orang sebarangan kan ?
adakah , mungkinkah aku ?
ala berat aku lani 58 , tinggi aku 160 cm
paling jauh aku buleh kurus dan sihat adalah berada dalam 50 kg , bukannya susah pom
kurang dari tu, aku akan jadi bini popeye..... oh !!! No... No... No....
aku tak nak jadi bini popeye,
kalu buleh aku nak jadi macam bini Brat Pit , kalu tak dapat jugak , jadi macam bini Abhishek Bachchan pun dah okay banyak kikikikikiii....
weh esok jam 12.30 tengahari , kat RTM2 ada DOOM 2 , buleh lah nak mula berangan jadi dia :P

SMS : entri yang masih blom ada gambar sebab internet slow giler...

No comments:

Post a Comment

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)