Saturday, October 2, 2010

Selamat Malam.

Semalam layan satu rumah terbuka,
hari ini ada 2 rumah terbuka,
esok sempena Ulang tahun ke 10 aku berkerja dengan majikan aku,
aku adakan jamuan kesyukuran untuk staf pejabat, banyak juga yang kena fikir dari menu makanan , minuman , susun atur meja kerusi ,
semuanya aku kena sediakan,
aku buat dekat kafe opis.
Nak ajak semua datang ke rumah aku, jalan sempit , parking kereta tak banyak...

alahai sedar tak sedar.... 10 tahun sudah berlalu,
tapi dengan kesedaran ini jugalah membuatkan aku untuk tidak gentar menghadapi masalah dan rintangan di tempat kerja,
terima kasih pengalaman .
aku rasa lagu ni, memang sesuai untuk 'morning person' macam aku.....



Untuk Rekod :
Ahad - Jamuan Kesyukuran dari aku
Isnin - Rumah Terbuka P2
Selasa - Rumah Terbuka P1 ( ini mewakili bahagian dimana meja aku berada)
Rabu - Reserved untuk Rumah Terbuka P3 ( biasanya dorang buat juga, cuma tahun ni lambat la pulak nak bagi kata putus)
Khamis - Sambutan Raya 2010 peringkat Kolej
Ahad minggu depan - Jamuan penerima APC tahun 2009 (akak penerima 2008 , ingat tak lagi adik - adik? heheheee ..)

'save' bajet makan seminggu !
Ya dalam bab makan , kami memang bersatu padu , memang satu Malaysia,
sebab tahun lepas , ada jamuan raya bertembung , jadi banyak makanan yang lebih , perut kami juga yang rugi. Jadi bermula tahun ni, sebagai S/U persatuan staf dan menjadi salah seorang penganjur jamuan, aku telah siapkan jadual di atas keh keh keh...
Doakan semuanya berjalan lancar dan diberkati Allah hendaknya.

No comments:

Post a Comment

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)