Sunday, September 20, 2009

aku dalam bahaya.....

adola... eh lupa...
syukur Alhamdulillah ,
nasib baik aku tahu berita ini awal - awal...
kawan aku kata, ada orang satu majikan dengan aku tahu tentang blog aku... err maksud aku blog yang memuji
Boss hahahaaaaa.....
padan muka haku, tapi harap ianya tak serius... sebab ramai yang dah bercuti ,
jadi penyebaran berita ini mungkin terkandas dimana - mana akibat kesesakan lalulintas.

dengan itu aku tutup kejap blog STS demi keselamatan aku dan keluarga aku kikikiii....aku nak kerja lama dengan majikan aku,
dan dengan status aku yg bujang ini... kadang - kadang penat juga menahan gurauan berbisa mereka dan keluarga mereka.

SMS 1 :
baru jer dapat SMS dari Boss , fuhh nasib baik ucap selamat hari raya jer... kikikikiiiii.....

SMS 2 :
kikikiiki... gedik tak nama blog aku tu.... asalnya aku nak letak tajuk lagu two steps behind - Def Leppard kalu diterjemah jadi 2 langkah dibelakang... tapi bunyi cam negatif dan tak seiring dan sejalan... jadi aku letak jerlah lagu SEIRING DAN SEJALAN kikikiiii...
ah tengoklah dalam masa seminggu ni... aku bina hidup baru dengan blog baru.... sebenarnya terasa amat rugi sangat kalau tutup blog STS ... nak 'invite' orang tertentu, leceh lah nak kena taip email.... dan tak meluaslah pula penyebaran ilmu dan pengetahuan aku cewahhhh...macam ramai sangat yg baca blog aku tapi benda baik kalu orang baca jadi ilmu yg bermanfaat tu...





Lyrics | Def Leppard lyrics - Two Steps Behind lyrics

dulu - dulu aku suka tengok crita Beauty and The Beast versi moden punya
ala... yang pompuan nama Catherine (lakonan Linda Hamilton) dan Beast namanya Vincent, Vincent kerja dia duk lindungi hidup Catherine kot atas bumbung dan kot terowong bawah tanah...
wah best juga kalu ada Hero yang buleh jaga kita macam tu kat mana - mana :))
yerlah nama lagi ceritakan... mana ada logiknya... cuma dalam ketidaksempurnaan Vincent , cinta tetap wujud di antara mereka.... Ending cerita ni sedih, Catherine mati tapi sempat lahirkan anak mereka nama Jacob (eceh ingat benar aku....)
siri yang paling aku suka , bila Catherine hampir - hampir nak mati (tapi tak jadi nak mati... belum sampai ajalnya kot kikiiii...atau penerbit cerita ini tak nak kasi cerita habis awal)
masa tu... Catherine ada dalam kereta yang ditolak ke dalam sungai dan mula nak pergi ke arah cahaya putih ( ke alam mati la kononnya)
tiba - tiba si Vincent ini datang menyelamat... fuyoooo memang hero habis lar...
masa tu aku tak ambil SRP lagi kot... entahlah tak ingat sangat , memang berdebar giler...
siap berdoa , tolonglah jangan mati lagi....
lepas selamatkan Catherine, macam biasa Vincent kena melarikan diri dari orang ramai...
dan bila semua orang dah balik dari rumah Catherine..... barulah Vincent buleh bersama Catherine... memang sungguh romantik lar masa tu.... romantik untuk budak2 skolah macam aku kikikiii...
dan masa Catherine mati, aku memang sedih giler tapi nasib baik mereka dapat anak yang normal walaupun namanya macam biskut Jacob kikikiiiii....

mungkin juga lagu Two Step Behind tu ada mengingatkan aku kepada cerita ini...

No comments:

Post a Comment

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)