Saturday, September 26, 2009

"Get some rest , Terra. You look tired"

.
.
.
.....tak sabarnya nak kerja esokkkkk....

wahahaaaaaa.... ada yang loya dan nak termuntah ke ?
what to do... aku suka kerja aku ,
aku suka selesaikan tugasan , success Breed success ( ingat tak lagi adik - adik ... akak pernah tulis hal ini dalam blog akak dulu )
apatah lagi , hidup aku dari jam 8 pagi sehingga 5 petang adalah di pejabat,
jadi mengapa perlu menderita disepanjang tempoh itu ?
Trust me , anda berhak memilih untuk berkerja dengan ceria .
semuanya bermula dari dalam diri , memang kita tak buleh mengubah orang lain , rakan sepejabat atau Boss yang ada , tapi kita buleh mengubah tanggapan kita atau perasaan kita terhadap mereka , macam pepatah yang mengatakan kita memang tak akan mampu untuk mengubah arah laluan angin, tapi kita mampu mengubah layar kapal yang ada ditangan. Dok gitu ?

apatah lagi , aku baru habis tengok semua trilogi citer Jason Bourne...
Ya Jason Bourne bak kata Pamela Landy dalam The Bourne Ultimatum (2007)
  "Listen, people - do you have any idea who you're
dealing with? This is Jason Bourne. You are nine
hours behind
the toughest target you have ever tracked.
Now I want everyone to sit
down, strap in, and turn on
all you've got. That would mean now !!! "
wah wah wah....hati sungguh teruja nak jadi macam dia- badan sekeping kikiikiii... tak ahh... tapi nak kerja laju macam dia lar, jadi bijak macam dia , merancang macam dia , dapat pakwe pun macam dia ( halamak harap tiada yang kecewa apabila mengetahui hal ini dan juga hal aku minat lelaki rambut macam Bon Jovi dan aku juga sukakan wolverine - X men dan juga hero dalam The Last Mohican dan ya ....nampaknya memang kamu patut keciwa kikikiiiii....)

selain si Jason Bourne ni, kalau aku banyak kerja atau diberi tugasan yang mencabar aku akan letak diri aku dalam badan Elle Wood (Legally Blonde 2)

dan Andy Sachs (The Devil Wears Prada)

Ya jadi bijak dan cantik !!!
dan apabila aku dapat siapkan sebarang tugasan yang diberi, tiba - tiba juga aku rasa macam... bijak dan cantik !!!
jadi semuanya bergantung kepada pembawakan diri masing - masing, memang sekali baca macam aku ni perasan bijak dan cantik kan ?
tapi itu tak penting, apa yang penting (selain kerjasama wonderpets) kerja aku siap....... tak kisahlah sama ada orang perasan atau tidak , yang aku ada perasaan bijak dan cantik...
kikikiiii berapa kali nak ulang bijak dan cantik ni....

SMS :
Tengah tunggu Jason Bourne tipom dan sampaikan mesej
"Get some rest , Terra. You look tired (but still beautiful)"
sambil di iringi lagu penutup filem The Bourne Ultimatum... kikikikiiiiiii.........

.
.

No comments:

Post a Comment

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)