Thursday, December 24, 2009

don't cry for me .........

Hari ini aku cuti... service katak aku kat Produa...
semalam sebelum magrib aku ada mandikan katak, dekat 2 bulan juga tak mandi,
ala katak dah sejuk dengan banjir dan hujan hampir tiap - tiap hari, nak mandi buat apa ?
nanti dia demam aku juga yang susah....
tapikan bila aku gosok badan dia setiap inci, alamak banyaknyer daki - daki degil... aku ingatkan katak dah berkarat , sedih jugak aku... tapi sebenarnya tak, ini mesti kesan asid air hujankan ?
nak hilangkan semua daki tu, aku terpaksa mandi katak sampai 2 kali....
sekarang aku dah nak serius balik untuk jaga katak aku, setiap kali kena hujan , nak kena siram juga... sebelum ke opis , nak kena lap juga pagi - pagi...
atap tempat katak berteduh pun ada yang dah bocor... kesian, nak kena tampal balik , bila cuaca panas lepas ni....
hari ni juga aku ada beli 'tar remover' peh sejenis cecair untuk menghilangkan kotoran degil pada kereta Anda, memandangkan aku bercuti dalam 5 hari ini, aku nak polish le katak aku tu.....
apatah lagi minggu depan , pelajar baru dah masuk, mereka mesti nak tau siapakah pemilik Katak Hijau yang berkilat - kilat tu kan ?
kikikiiiiiii.....
balik dari service katak , aku dapati 4 trafic light disepanjang laluan aku tak bernyala, adola.. bahaya betul , dah ler ada 3 - 4 simpang....
abang misai yang selalu pakai baju seragam putih tu, tak adalah pulak nak jaga simpang2 yang merbahaya tu... ? hairan betul aku...
dah dapat 'bantuan khas kewangan RM500' terus cuti ke ?

oh ya tadi aku ada baca artikel dari majalah Cleo yang ada dekat Produa service : Tip membeli belah bagi orang pompuan,
penulis suruh kita membeli dengan cara lelaki
peh !!
antara tips nya ialah :
  • fokus kepada apa yang hendak dibeli , bukan pergi window shopping tiba- tiba terjumpa sesuatu yang tiada dalam senarai , terbeli juga... ( bahagian ni aku dah lulus .. no hal)
  • jangan ikut perkembangan fesyen sangat , sampai terkejar - kejar sehingga jatuh terguling.... dikatakan orang lelaki tak bersungguh sangat untuk mengejar fesyen terkini, oh mungkin juga mereka tak buleh pakai 'skirt' atau tudung atau kain yang berbunga - bunga ( bahagian ini pun aku lulus juga , sebab aku hanya beli sesuatu barang dengan fesyen terkini sebab nak buat sebagai 'ubat' sahaja hahahhaaaaa.... yerlah nak juga merasa apa yang dorang pakai, macam tudung ekin / munawarah / aryani... aku ada juga 3 helai untuk dibuat obat, tak dak la aku beli semua kaler.... menda- menda gini memang tak buleh nak tahan, mana la tau...takut demam panas , payah juga nak sembuh kikikiiki.....)
  • buat kajian , dikatakan lelaki banyak buat kajian atau mencari maklumat tentang barang yang mereka nak beli, oh ini mungkin barang yang mahal - mahal kot ? macam alat elektrik atau kereta atau komputer ? ( yang ni aku fail !! yang aku tau aku nak menda tu ada jer, mahal ke ? canggih ker ? kena tipu ker ? aku tak tahu sebab aku gan barang2 elektronik/gadget memang tak kacip... )
  • yang lain - lain aku tak ingat sebab aku tak ambil nota :P
aku pom ada perasan juga, staf lelaki ni , jarang tukar baju ler....
apatah lagi staf yang baru kerja , mungkin mereka baru dapat gaji , nak simpan untuk kawin atau bagi dekat mak ayah ...
jadi tak tertukar la baju kot...
tapi staf lelaki yang dah beranak pinak lagi lar tak tertukar baju... kecuali Boss nombor satu aku, peh baju dia buleh dikatakan baru tiap - tiap hari, macam iklan sabun'breeze' kaler
apatah lagi kalau ada majlis tertentu, beliau sengaja meletakan dirinya sebagai bahan umpatan opsss... maksud aku bahan perbualan staf pompuan keh keh keh...
tapi aku tak hairan ler... gaji dia dah lebih RM8K kot... lagipun dulu dia pernah kerja kat HQ KL, aku tengok staf dekat HQ pun macam terpaksa melawakan diri untuk hidup ...
pernah juga staf dari HQ tegur pakaian aku yang tak 'up to date'
aku kata, aku dah boring dengan fesyen terkini.... dia baru nak cari tudung bawal sulam tangan , sedangkan aku dah mula pakai sejak tahun 2007 ,
lagipun aku tanya dia perlu ker berhabis duit untuk mengejar fesyen ?
dia terus senyap.... sambil menggelengkan kepala ,
sepatutnya aku jer yang jadi penulis dalam majalah 'CLEO' tu... amacam ? kikikikiiiii......

Sinead O Coner ni , aku kenal dia pada tahun 1990 melalui lagu ni :



tapi tak sangka pada tahun 2003 , dia masih tak berubah... suara pun bleh tahan.
walaupun aku tak pernah tengok filem Evita, tapi aku suka lagu ni :


SMS : aku dah mula nyanyi lagu ni sejak zaman Madonna berlakon filem Evita, macam dekat jer liriknya dengan aku (peh kalau tidak di ambil kira Argentina lar kikikiiiiii....)

It won't be easy, you'll think it strange
When I try to explain how I feel
That I still need your love after all that I've done

You won't believe me
All you will see is a girl you once knew
Although she's dressed up to the nines
At sixes and sevens with you

I had to let it happen, I had to change
Couldn't stay all my life down at heel
Looking out of the window, staying out of the sun

So I chose freedom
Running around, trying everything new
But nothing impressed me at all
I never expected it to

Don't cry for me Argentina
The truth is I never left you
All through my wild days
My mad existence
I kept my promise
Don't keep your distance

And as for fortune, and as for fame
I never invited them in
Though it seemed to the world they were all I desired

They are illusions
They are not the solutions they promised to be
The answer was here all the time
I love you and hope you love me

Don't cry for me Argentina

Have I said too much?
There's nothing more I can think of to say to you.
But all you have to do is look at me to know
That every word is true

4 comments:

  1. Katak kamu dah dua bulan tak mandi. Wow! Kereta pakngah, orang sebelah rumah kata (bibit Indon)bapak cuci kereta setahun sekali.
    Oh! nggap bisa cuci selalu, nanti cepas buruk, kata pakngah.

    Masa pakngah pakai kereta baru dulu, bila basuh guna sabun breeze. Alamak memutih macam air susu turun ke longkang ( cat kereta pakngah warna putih ) Lepas itu tukar sampoo kepala, ha ha ha

    ReplyDelete
  2. tips membeli belah untuk kaum wanita tu bagus betullah...hahaha....tapi dah kata nama perempuan tu, pantang sebut shopping, mata kompom jadi auto bulat...

    ReplyDelete
  3. Salam Pakngah,
    biasalah katak saya tu masih baru lagi... macam - macam produk saya dah beli untuk dia... tapi tak pernah guna syampu kepala, sebab syampu kepala lebih mahal hahahaaaaa

    Jo,
    sah ! konpom ngko memang wanita sejati kehkehkeh... tapi seriuskan... kalau setakat demam sket sakit perut sket , lepas shopping terus segar..... ajaib betul shopping ni :P

    Firol,
    oooo... tak herannyer ?
    kalau aku nak potong rambut pendek macam Sinead O'conner tu... okay tak ?

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)