Friday, December 4, 2009

up date ajer lah.......

bukan susah pun nak up date blog, yang timbul rasa susah tu , mungkin kita takut orang tak baca.... tapi ada aku kisah ker ?
errrrr .... ada kisah lah juga,
nak tulis menda mengarut ,
aku malu dekat Pakngah... dan follower yang lain...
hey aku pun ada follower juga tau.... ( hehehe anda tahu siapa diri anda....)
jadi aku taip jerlah.....

Rabu, 2 Disember 2009
Banjir 2009 bil 3(a) <- peh siap ada (a) sebab banjir yang berlaku bukan dari air sungai betul - betul, tapi memandangkan aku kerja hari tu, aku terlepas untuk menyaksikan kenaikan air paras dada orang tua, wah dalam jugak tu, hal ini berlaku sebab ada orang tutup pintu 'kalbog' kampung aku. errr kalbog itu adalah sejenis pintu yang mengawal pengaliran air dari kawasan rumah aku ke terusan yang bersambung dengan sungai Kelantan. Secara teorinya apabila air Sungai Kelantan naik , pintu kalbog akan ditutup bagi mengelakkan air memasuki kawasan rumah kami, tetapi kuasa Allah , kalau dah kunfayakun , banjir tetap juga berlaku . Sepatutnya bila air hujan mula melimpah di kawasan kami, jadi pintu kalbog itu harus dibuka , untuk mengalirkan air ke terusan. Tapi ada makluk yang tutup pintu kalbog, air naik secara mendadak , sampai mencecah lantai kedua rumah aku , lantai kedua adalah tempat aku tengok TV dan lantai yang paling tinggi rumah aku adalah lantai bilik tidur dan ruang tamu . Hanya banjir tahun 2004 sahaja , air mencecah ruang tidur kami . Jadi bila kalbog dibuka, air surut dengan mendadak juga, bila aku balik Jam 6 petang , air tinggal satu anak tangga sahaja. Untuk berita terkini , air sungai Kelantan masih bertahan , tak melimpah.... Alhamdulillah.

adeh , tiba - tiba teringat memori balik dari mengaji Al - Quran, kalbog itulah tempat lepak aku adik beradik sambil menangkap ikan - ikan yang terperangkap selepas banjir .


Khamis , 3 Disember 2009 .

Aku dah masukkan markah pelajar dalam sistem , minggu depan ada pembentangan, yayyyyy....
kerja pejabat hanya tinggal 4.1% sahaja . Antara kerja yang tertinggal ialah :
- hantar laporan aktiviti kolej bagi suku tahun ke IV ke HQ
- Jemput penceramah luar untuk kursus fertigasi & perternakan keli.
- Presentation buku pilihan pada 15 Disember 2009.
- isi borang SKT (Sasaran Kerja Tahunan) dengan bangganya....


Jumaat , 4 Disember 2009,

kehkehkeh.... dah lama tak tidur siang hari dan akibatnya aku mimpi yang bukan - bukan...

tapi bukan salah aku, hari Ahad lepas aku ada tengok citer kat RTM 2, entah lah tajuk pun aku tak tahu, cuma bila aku tengok ada muka Paul Walker aku layan jer , cerita tentang 'time machine' gitu........
dan sejak 2 menjak ini , Vovin juga asyik duk cerita pasal pengembara masa yang sedang mencari Cinta.....
dan hari ini, kehkehkehkeh... aku bermimpi aku dapat pergi ke masa silam melalui laptop aku, amacam ? ada debar juga... bila dapat lihat petunjuk yang ada,
lepas tu aku dapat idea untuk meninggalkan jejak atau petunjuk kepada 'dia' supaya dia tahu
aku sukakan 'dia' .... kehkehkeh
tapi bila idea aku itu mula berbunga - bunga.... tiba - tiba

Assalamualaikum....

ADAM ?

eh bukan
itu suara adik aku kehkehkeh....dia baru balik dari KB , nak suruh aku buka pintu luar la tu
dan disebabkan bilik aku bersebelahan dengan pintu masuk, apalagi akupun
Wa'alaikumussalam ajer lah.....

alahai..... tak sempat habis mimpi aku :P


SMS 1: lepas di google sket.... aku dapat tahu filem tu tajuk dia Timeline, filem tak laku dan tak balik modal langsung pada tahun 2003 , bleh cekidout kat sini.
tapi tak kisahler.... janji bleh tengok muka Paul Walker free...

SMS 2 : mimpi aku itu menunjukkan , pemikiran aku dah hampir - hampir nak kosong sekarang ini , sampai ... cerita 'time machine' pun buleh mengisi kekosongannya kehkehkeh....
jadi mulai esok , aku nak ............... ( bersambung )

2 comments:

  1. SKT.. arghh.. ku kena isi utk org bawahan...

    TV2? ehehe.. terima kasih kerna melayan RTM.. wakakaka

    ReplyDelete
  2. Jard,
    dalam menilai orang bawahan ngko, jangan pilih yang hensem aje tau... kikiikii...

    RTM ? kalu filem Tamil dan Hindustan lagi superb :P

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)