Wednesday, December 30, 2009

sedang mereka asyik bermimpikan Edward Cullen


aku masih terkenangkan Sanjay Singhalia (Amir Khan) dari cerita semalam...
kikikiiii... aku dah tengok filem Ghajini versi Tamil ...
punyalah best lain dari yang lain, aku tengok pada suatu waktu dahulu... masa Raya Deepavali entah tahun bila....
dan bila saja aku dapat tahu Ghajini versi Hindi akan ditayangkan kat RTM 2 , terus aku masukkan dalam reminder hanpom kikikii..... walaupun aku dah banyak kali terjumpa DVD Ghajini versi Amir Khan tapi tak terbuka pula hati nak membelinya....
jadi semalam , bertemankan boboy kucing aku, aku melayan Amir Khan dari jam 11 sehingga dekat kul 2 pagi kot , peh macho dan hensem betul la watak dia...
aku dizaman Amir Khan muda - muda tak ada la pula aku minat sangat dekat dia, maklum lar dia dulu muka baby face... macam Faizal Hussin dalam filem Bujang Selamat kikikikii.... dan bila ada adegan gaduh dengan penjahat, mestilah pengarah bagi dia menang sebab dia Hero... tapi sejak dia dah berumur - lani 44 tahun !
peh body pun semakin mantap, lakonan memang klasik ler... alahai....
sweet betol.....
sekarang ni aku tengah cari filem lakonan Amir Khan yang Ms Weed cadangkan dulu , masih belum jumpa....

weh aku baru tahu yang Amir Khan ni pernah berlakon sebagai watak kanak - kanak dalam filem Yaadon Ki Baaraat (1973) <- ala cerita 3 beradik yang berpisah sejak dari kecil tu, abang yang paling besar sekali lakonan Dramendar.... pastu mereka bersatu balik dengan lagu Yaadon Ki Baaraat tu...kikikiii.... klasik - klasik....

SMS 1
: masih terngiang - ngiang lagi soundtrack penutup filem ini...
kaise mujhe tum mil gayi, kismat pe aaye naa yakeen
how was is that you come to me, how blessed i am , but it's hard to believe (waaaahahaaa.. )

SMS 2 : oh filem ini sebenarnya dicelup dari filem American Memento... tapi aku konfiden , dalam filem america tu tak ada sesi keluar menari beramai - ramai , mahupun dating tengah padang pasir kan ? kikikikikki......
secara peribadi, aku lebih teruja tengok versi Tamil sebab masa tu , aku tak kenal pom Hero dalam filem tu, jadi mati - mati aku ingatkan dia memang penjahat yang sakit jiwa , gila dan suka bunuh orang sahaja... dan masa tu juga aku tak tahu pom jalan cerita dia, bayangkan perasaan Hero bila dia tak sempat bagi tahu cerita sebenar dekat Heroin, yang dia adalah Sanjay Singhalia yang sebenar... memang kesian ler... cuma kelebihan filem ini... ehem sudah tentu adanya Amir Khan yang jauh lebih hensem dari hero Tamil :P
nak tahu jalan cerita Ghajini klik sini .

SMS 3 : aku juga tengah tunggu filem faberet aku 'The Last Mohican' main sabtu malam , jam 10 , saluran NTV7 kot... filem ini dah banyak kali aku tengok... tapi tak pernah puas... sebab Hero dalam filem ini memang Hero hahahahaaaa....

6 comments:

  1. meleleh air mata ke?
    bolehlah kongsi cerita dengan paiseh. dia pun tengah kemaruk hindustan tu..

    ReplyDelete
  2. jo, watch yor word~
    lu kena tengok dulu baru tau filem nustan punya real. kalah citer kuliah cinta. hahahaa!!

    gua yang bajet nak tido pukul sebelas bulih hanyut sampai abih cerita duk melekat. memang true!!
    sanjay singhania. hmm.. rasa nak pakai nickname ni pulak.hee~

    ReplyDelete
  3. kf,
    tengok kat mana tu kf ?
    kat Bangunan PAS ke ?
    keh keh keh...

    Jo,
    masa 1st time tengok versi Tamil , memang meleleh air mata sama hingus sekali...
    tapi untuk semalam punya....
    lebih banyak tersengeh - sengeh :P
    paiseh ? hahaha aku ada tegur dia kat fb.

    ReplyDelete
  4. alamak paiseh dah masuk
    kikikiiii....
    sanjay singhania ? panjang sangat tu,
    lu pakai nama comel dia lar Sachin !
    amacam ?

    ReplyDelete
  5. eh terlupa panggung wayang takde kat KBR nti lah kf post kan DVD nya

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)