Thursday, December 31, 2009

Hikayat si Naga....

kalau ikut kalendar Cina aku di lahirkan dalam tahun Naga...
amacam ? adakah dengan munculnya tahun 2010 aku mampu terbang dan keluarkan api sendiri... ?
kita tunggu dan lihat kikikkiiiii....

esok tahun baru , sedang molek jatuh pada hari Jumaat, dan biasanya khamis malam , aku memang tidur awal dan lebih lena sebab tak perlu merancang apa - apa untuk esoknya, kecuali kadang - kadang timbul juga niat di hati untuk mendengar ceramah Tok Guru dekat bangunan Pas tu... jadi kena bangun awal , kalau pergi lewat, kena parking jauh - jauh sket ..
dan biasanya sambil dengar ceramah , aku ada meninjau segala jenis benda yang terjual disitu
kikikiiiii......

dan biasanya pada malam tahun baru , kalau tak ada cerita TV yang best , kalu setakat nyanyi - nyanyi tu... aku tidur awal juga... aku pun tak ingat bila kali terakhir aku 'count down' ikut TV , bagi aku tahun Baru tu sekadar satu titik sahaja.... tiap - tiap hari buleh jadi titik itu.
dan sesuatu titik itu perlu ada sebagai sempadan untuk kita hidup dengan lebih teratur bak kata orang putih -> organized

Tahun lepas , aku tak ada pom entri Tahun Baru , sebab aku mula menyepi dari alam blog sejak bulan November 2008 sehingga Februari 2009 atas sebab - sebab tertentu :P
namun hidup aku untuk tahun 2009 , Alhamdulillah berjalan lancar walaupun dugaan kian bertambah selari dengan usia , pengalaman dan pengetahuan.

cuma untuk sesiapa yang nak letak tarikh esok 01.01.10 sebagai satu titik untuk memulakan sesuatu ,
aku syorkan kamu tulis dengan tepat tentang apa yang kamu nak capai pada tahun ini,
sebab secara peribadi, aku juga percaya azam yang ditulis mempunyai kebarangkalian yang tinggi untuk direalisasikan....
walaupun tak semua azam aku pada tahun lepas tercapai .... tapi ada juga yang tercapai...
aku kongsikan satu disini,

aku pernah menulis azam untuk lulus PTK Tahap 1 dengan keputusan paling tinggi 4 - 4 , dimana secara tak langsung aku akan dapat kenaikan gaji dengan keputusan itu....
untuk rekod , setahu aku tiada lagi staf opis aku yang gred DG41/J41 lulus 4 - 4 , maka aku tambah sket lagi dalam azam aku itu, aku nak jadi orang pertama dalam gred DG41/J41 lulus 4 - 4 , Subhanallah.... ianya terjadi !

aku tak pernah bagi tahu sesapa pun azam aku yang ni,
jadi ianya eksklusif untuk pembaca blog aku sahaja...
kalaulah kawan - kawan kat opis aku tahu , mesti dorang ingat aku ni perasan macam bagus sangat !

tetapi jangan luferrrrrr adik - adik ....
asas kepada sesuatu kejadian itu (disamping ketentuan Allah) ialah yakin percaya kepada kemampuan diri sendiri , diikuti dengan usaha yang sepadan serta doa yang merendahkan diri kepada Allah .
Semua itu WAJIB ada beb !
apa ? korang ingat , dengan tulis azam 1000 kali, menda buleh berlaku dengan sendiri kerrrrr ?
kikikikiiiii... aku tak ajar ek :P

tapikan aku ada tampal azam aku tu dalam bilik tidur dan tertulis dalam diari dan kadang - kadang ada dibawah keyboard opis aku ... bila boring , aku ambil kertas memo, aku tulis macam - macam azam/impian dan letak bawah keyboard opis kikikiiiiii....
amacam ? banyak juga tempat yang aku tulis azam rupanya dan ianya tak berlaku pada 1 Januari sahaja........

SMS
: jangan takut atau malu - malu untuk menulis azam kikikikiiiii


tadi terdengar lagu ni kat radio ....



Do you know where you're going to?
Do you like the things that life is showing you?
Where are you going to? Do you know...?

Do you get what you're hoping for?
When you look behind you there's no open door,
what are you hoping for?
Do you know...?

1 comment:

  1. Apex,
    aok nampak ni ?
    KAD KUNING untuk komen semalam...
    hahahaaaaa...
    biar satu dunia blog tahu
    padan muka !

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)