Thursday, November 26, 2009

Misteri bumi kelantan....

Tiap kali cuti sekolah , apatah lagi raya.... bumi Kelantan dah mula tak kenal aku, dah mula berlagak macam mak tiri , aku terus dipinggirkan, sampai nak habiskan gaji pun dah tak senang............
bukan main banyak kereta atas jalan hari ini , kelmarin , hari selasa ... mahupun hari Jumaat lepas...
walaupun cuti sekolah , aku buleh bertolak lewat ke opis (tapi tetap sampai awal :P)
jiwa aku memang tak tenang dengan kebanjiran kereta di atas jalan , milik siapa entah...

Adakah semua rakyat Kelantan adalah cikgu, bila cuti sekolah cikgu pun cuti.... jadi penuhlah cikgu - cikgu di Kelantan bercuti dan membawa kereta masing -masing kebandar...,

Adakah orang Kelantan dari luar negeri balik kampung bercuti , bawa jumpa anak dengan datuk nenek masing - masing.... wah mudahnya orang Kelantan nak dapat cuti masing - masing... baik sungguh hubungan mereka dengan Boss masing - masing...
dan mudahnya pasangan hidup masing - masing ikut orang Kelantan balik kampung tiap kali cuti sekolah , apatah lagi raya ( wow... tabik spring kalau tiap kali raya balik kelantan)
atau.....
adakah ramai orang Kelantan kawin dengan orang Kelantan juga....

Adakah bumi Kelantan tetap menjadi pilihan ramai pelancong tempatan , walaupun berita dah kata, banjir belum habis lagi...

Adakah wahhhhh......banyaknyaaaaa.... barang yang murah dan cantik - cantik di Kelantan untuk dibeli dan dimiliki ?

Misteri Bumi Kelantan dibanjiri kereta ini masih belum dapat di ungkaikan.
cuma secara peribadi , susahnya aku nak cari makan... bukan susah nak kerja....
tapi betul - betul susah nak cari makan lar... contoh terdekat hah nak makan KFC dekat Pasir Mas !
wah hari ini, bandar Pasir Mas orang Klate kate 'selok' atau koma ( maksud yang paling hampir yang aku buleh fikir masa ni hahahaaa..)
gila.... dari roundabout hingga ke bandar , jalan jem !!!
nasib baik aku baru jer keluar dari Pasir Mas , pekena roti canai 'cotek' dan teh tarik , isi minyak kereta dan pam angin tayar !
peh tiap kali aku pam angin tayar dengan baju kerja , apatah lagi dengan baju kebaya....
terasa macho bagai perempuan Melayu terakhir... kikikikiiii...

apapun jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri....

Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha..


SMS : jangan lupa dapatkan perut
muda untuk direbus dan di cicah dengan kicap ,
musim korban macam ni jer... perut lembu dikatakan manis berkrim ,
ya musim korban begini juga aku dengan rela hati dan tanpa perasaan bersalah langsung menggoreng dan menelan lemak tepu dan putih itu .... ngeeeeee....
.
.
.

UP Date : Yes Boss , Boss jangan risau kalau dah buleh kelik awal jam 2.00 petang..... saya kelik awal, saya sedia menerima arahan dari masa ke semasa :D

6 comments:

  1. tu tunjukkan org kelantan banyak yg merantau...time cuti semua balik kg...kat JB (terutama Kawasan Perindustrian Pasir Gudang) memang penuh warga kelantan...sampai kekadang aku rasa aku kat Johor ker Kelantan ni...hehe..

    ReplyDelete
  2. berteromber,
    kalu gitu, demo pahe la kalu kawe kecek klate gak... hahahaaaaa...

    Kita hidup atas Sekeping tanah yang sama, nak merantau ke mana lagi ? paling hujung mestilah Johor... dok gitu ?

    ReplyDelete
  3. terra, salam aidiladha. tahun depan kot raya kelantan. huhuhu

    ReplyDelete
  4. Terra, itu menunujkan org kelante ramai yg bekerja di luar kelante..
    eh!ada kwn terra yg keja kat PG sama dgn kf larr..
    Apa2 pun sbb dek krn nk aidil adha jgk tu jd semua nya balik or nak g belanja kat rantau panjang kot??
    SELAMAT BERJUANG DDGN JAM ya..kalu kf dah lali dah..
    eh org kelantan ckp putu piring putu halba eh??

    ReplyDelete
  5. ore kelate rama hok tubik kijo luar. kalau ore kelate pakat boikot tokse gi kijo, buleh lumpuh ekonomi negaro. keh keh keh!

    p/s: perut muda cicah air asam la sedap, kalu nok goreng cari daging musir.

    ReplyDelete
  6. apex,
    orait , keh tunggu aok dengan strategi baru -> tutup pintu Geng kehkehkeh

    Kak fid,
    JAM di Pasir Mas dah mula surut, tapi Jam beratur untuk putu halba masih belum surut, nasib baik saya kureng sket dengan putu ni, saya lebih suka ubi kayu yang original :P

    bokbon,
    perut cicoh dengan air asam tu untuk ore tua jah, orang muda po gan kawe , cicoh gan kicap campur bawang merah campur lada 'cenget' pastu peroh limau nipis.... ferrrr.. berlago lutut la nak cicoh ni :D

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)