Monday, September 6, 2010

Doa kecik yang termakbul..........

ini entri 31 Ogos yang lepas,

peh lama tul tak update blog,
banyak gak aku nak story... tapi aku story dalam bentuk cerkas ajerlah....
Hari ni first time pi Mydin Mall Kubang Kerian... jadi tepat jam 9.00 pagi aku dah ada kat dalam Mydin Mall... asalnya nak tolong buka pintu utama jam 8.30 tapi tadi aku tersesat jalan masuk perumahan orang Cina.... lepas tu tak jumpa cari jalan keluar, macam tu ke Taman Orang Cina rumah besar - besar sampai habis jalan, last - last aku follow satu kereta Cina yang mewah... sampai lah dia U-turn aku pom buat - buat U- Turn jugak.... giler aku ingatkan dia nak keluar Taman tapi cari tempat U-turn sama gan aku.... nasib baik minyak baru isi penuh, sekurang - kurangnya aku buleh dapat idea nak buat rumah besar - besar nanti...

Doa kecil yang termakbul. aku jarang ke area Mydin ni , biasanya ke Tesco atau KBMall sahaja 10 minit dari rumah aku , itupun sebab mengambil alih faktor kesesakan lalu lintas, kalu jalan kaki sama berenang rentas Sungai Kelantan, lagi cepat rasanya kikikiikkiiii....

Doa kecil aku yang termakbul, dalam kul 10.30 aku dah kuar Mydin, aku ke Mydin sebab nak ambil barang Sumbangan fakir miskin untuk esok , jadi aku tak ada idea nak beli apa - apa....
kecuali sempat sambar agar - agar sama puding tuk dibuat juadah berbuka puasa hari ini....
oh tak lupa juga Perapi Pantene Untuk Rambut Gugur "Oh La Laaa... tak mau syampu yang lain" kikikiki....

Doa kecil aku yang termakbul , disebab aku jarang menggunakan jalan area Kubang Kerian, jadi aku ambil kesempatan makan angin kiri dan kanan, tengok apa perkhidmatan yang ada disepanjang jalan, tiba - tiba hati terdetik, jalan - jalan ni, laluan si "Mangkin".....
dalam kereta kedengaran lagu MR Big (To Be With You).... ekceli bukan kedengaran tapi aku memang Repeat dia punya lagu... sepanjang perjalanan
sebab aku sukakan liriknya
dan dengan nada suara penyanyi yang tarik bahagian...
I'm The ONE...
peh memang serak - basah
sebasah Buah Kurma blend dengan susu Marigold HL + madu ,
peh sedap....

Doa Kecil aku yang termakbul,
dari mydin ke rumah aku peh bukan main banyak dia punya trafik light lebih 5 kot.... selepas boring tengok kiri kanan.... aku layan line paling kiri , lepas layan line kiri yang slow... aku break dekat salah satu trafik light, depan aku... macam kereta No 2 SiMangkin, Model kereta betul , 2 abjad plet kereta btol , nombornya sahaja aku buat - buat lupa....
lagu Mr Big masih berkumandang , errr tidak aku tutup kejap, sebab nak perhatikan , mamat depan aku, tak nampak ... keretanya tinted terbaik, kalu btol itu adalah Dia,
kan bagus kalu dia buka cermin , dan lambai kepada aku,
tapi mengapa dia bawa kereta slow ?
sedangkan dia buleh tinggalkan aku dari awal lagi, tapi macam dia bagi aku follow dia jer,
bagus - bagus...
follow tu follow jugak, tapi jangan sampai orang belakang aku pulak yang hangin satu badan.

sampai trafik light yang terakhir , lampu merah , Dia ke kanan dan aku pecut laju ke kiri ,
dan sempat lagi aku menoleh kebelakang untuk last check itu adalah Dia,
yep memang dia...
dan aku terus memainkan lagu Mr Big.......



sambil memikirkan, sudah lama doa kecil aku tak termakbul,
tapi hari neh..............
right before my eyes gitu .......

p.s Harap - Harap Doa besar aku pula yang termakbul lepas ni. Amin

No comments:

Post a Comment

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)