Monday, September 13, 2010

Now or Never

Aku call opis aku tadi, pak guard yang jawab kah kah kah
maknanya... tak dak lagi orang pejabat yang kerja.

Jadi tindakan aku untuk ke Lipis esok itu satu tindakan yang bijak , apatah lagi dapat naik keretapi ekpress... much better dari keretapi yang yang tiada no. seat tu.... dah ler tingkap tertutup , kipas pun tak jalan , tak dak feel filem hindustan langsung .
tak macam keretapi dulu , walaupun tak dak kipas tapi open air....
nak main air hujan dalam keretapi pun , tak dak masalah.

sebut pasal air , sejak raya pertama lagi... eh silap sebelum tu lagi dalam minggu terakhir Ramadhan , air kat KB dah buat hal , pinggan mangkuk buka puasa kena basuh lewat malam atau pagi esok sebelum sahur , hal ini berlanjutan sehingga ke hari ni , apa kes mandi raya jam 12 tengahari , ( er nasib baik time tu aku uzur ) dan sejak hari tu....
aku bangun mandi macam biasa , macam tiap - tiap hari aku kerja , tak feel cuti langsung , nasib baik tak dak kerja opis , kalu ada , mesti aku dah buat kerja opis tepat jam 8.00 pagi setiap hari...

jadi keputusan aku ke Lipis itu satu keputusan yang bijak untuk mengelakkan aku dari mencari kerja opis lagi dan lagi....

untuk rekod , keluarga aku belah ayah kat KB ni , hanya tinggal sorang jer Pak Sedara , itu pun dia dah uzur sangat dek kena kencing manis . Lepas tu dah tak ada sapa - sapa lagi kecuali sepupu aku yang rata - rata sama umur dengan kakak dan abang aku. Yang tu aku jarang sangat nak pergi jenguk rumah dorang. Cukup jer dorang datang tengok mak aku sebagai orang tua dalam keluarga. Kawan - kawan aku , rumah seberang Kota Bharu tu jer... satu hari dah cukup tuk gi jalan - jalan , kalu jem... raya ke 14 pun buleh pergi lagi rumah dorang.

Harapan : semoga air akan melimpah ruah di Lipis .

Isu semasa : Amalan penggunaan pinggan dan cawan polysterin akan membawa kepada pertumbuhan generasi yang malas untuk membasuh pinggan mangkuk.

Iklan : lar Janji Kekasih dah abes ker ? aku bukannyer apa , aku sukakan soundtrack dier jer itupun sebab tertengok ulangan time sahur jam 5 pagi kikikikiiiiii.....

No comments:

Post a Comment

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)