Sunday, October 4, 2009

benda cantik , kena simpan ni............


Happy Birrrrthday to Youuuu,
Happy Birrrrthday to Youuuu,
Happy Birrrrthday Dear Terra,
Happy Birrrrthday to Youuuu!

You see, someone like Terra doesn't come along all that often. In fact, there's never been a single one like you, nor is there ever ANY possibility that another will come again. You're an Angel among us. Someone, whose eyes see what no others will EVER see, whose ears hear what no others will EVER hear, and whose perspective and feelings will NEVER, ever be duplicated. Without YOU, the Universe, and ALL THAT IS, would be sadly less than it is.

Quite simply:

You're the kind of person, Terra,
Who's hard to forget,
A one-in-a-million
To the people you've met.

Your friends are as varied
As the places you go,

And they all want to tell you

In case you don't know:

That you make a big difference
In the lives that you touch,

By taking so little

And giving so much!


Terra, you are so AWESOME! For your birthday, friends and angels from every corner of the Universe, including buddies you didn't know you had, will be with you to wish you the HAPPIEST of days and an exciting new year in time and space. You won't be alone!

HAPPY BIRTHDAY, Terra !

Mike Dooley
Orlando, Florida, USA

PS - Terra, this is going to be YOUR year!!

*************************************

pelik ke , kalau aku kata setiap hari bermula awal tahun lepas , aku ada langgan email/artikel motivasi dari laman web berikut :
- www.tut.com
- iMotivasi.com
-www.beliefnet.com
ianya sebagai alternatif kepada buku motivasi yang aku beli mahal - mahal , sedangkan motivasi yang aku dapat melalui email ini adalah FREE !!!
petikan di atas aku ambil dari email dari tut.com , Mike Dooley tu salah seorang penyumbang idea dalam Buku The Secret .... dalam buku tersebut dia ada ajar
Thoughts become things... choose the good ones !
tiap - tiap hari ada idea , cadangan , nasihat dan pujian aku terima dari laman web yang tak pernah kenal aku , tapi untuk melanggan email / artikel dari web itu ... aku pernah senaraikan apa yang aku ingin kan dalam hidup , jadi... kadang - kadang email yang aku dapat pandai buat lawak dengan fakta yang aku berikan... artikel yang aku perolehi , kebanyakannya membuatkan kita rasa BEST dengan diri sendiri ! tapi kadang - kadang kalau ayatnya tinggi sangat , aku pun tak berapa nak faham juga hahahaaaa... tapi kadang - kadang.... nasihat yang diberi terkena pula dengan situasi sebenar aku. Mungkin adakalanya masalah manusia tu sama , yang membezakannya ialah cara kita mengatasi dan menghadapi nya... aku abadikan ucapan Happy Birthday itu disini , sebab... peh mata buleh berkaca - kaca apabila membacanya....
Disetiap nama Terra itu sebenarnya tertulis nama sebenar aku.... memang best ler ... membaca nama kita dalam setiap patah ayat tu :))

12 comments:

  1. eh..ehhh.. ada plak kucing hitam aku kat sini.. ehehe..

    birthday?? happy birthday! (betul ke neh?)

    ReplyDelete
  2. blog baru?? kata mana?? bukan neh ke? ehehe.. bak mai link hang.. ;p

    ReplyDelete
  3. gambar tersebut sumpah comel.Aku suka.bOLEH AMIK? HAHAAA

    ReplyDelete
  4. errrr...betul2 termotivasi ni bila baca..
    selamat hari tua!
    oopppsss....

    ReplyDelete
  5. Jard,
    kikikiii kucing ngko tu, selalu juga datang blog aku , apsal eh ?
    memang bestday aku semalam ,aku siap letak label 4 OKT lagi :P

    Kucing gemok,
    kikikiiii ambik jangan tak ambik... gambar tu wujud 2 kali dalam hidup aku, aku geram , terus simpan !
    menurut cerita dari YAHOO feature, memang tupai tu tiba - tiba muncul dalam gambar tersebut, jenis tupai yang sukakan glamer :P

    Jo,
    terima kasih .
    tua tak pa asalkan AWESOME !
    hahahaaa

    ReplyDelete
  6. kah kah kah kah kah

    sama la kite weih

    aku pon kena tukar umah sbb isu keselamatan aku terjejas dgn teroks tahap mngkarong mati

    xoxoxoxxoxoxo

    nasiblah....ade org cacat mntal masuk blog aku, ni lah jadik nya!

    hahhahhahahah

    kalo rajin nk tgk umah bru aku jom ke http://plainjane93.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. akhirnya selepas berhempas pulas. dapat jugak wa datang blog lu.

    maap le, tenet kat sini x boleh tgk shoutmix tu..

    ReplyDelete
  8. slamat hari lahir ke.... ke brape ye?

    smuga dpanjangkan kesihatan, dmurahkan rezeki, dimudahkan bertemu jodoh n dberkahi Nya. hehe.

    nasib bek ade lagi lukisan wa tu. hehe.

    ReplyDelete
  9. laa..pindah rumah baru rupanya...padanlah sesat nak datang beraya tu hari..

    anyway sama la kita..libra...happy besday..selamat hari raya..moga dimurahkan rezeki dan cepat2 dapat jodoh...amin.

    ReplyDelete
  10. Bobo,
    tenkiu - tenkiu...
    kalu sruh berlari berkejaran , cepat benar aok yer :P

    oranglidi,
    hahahaaa amacam ? usaha tangga lu sampai kesinikan ?

    oranglidi lagi,
    terima kasih untuk doa yang tulus itu, lukisan lu ? menda cantik (muka wa) kena lar simpan :P

    berter,
    kikikiii... salah satu tip untuk jimat bajet Hari Raya adalah pindah rumah ,jangan kasi tahu alamat kehkehkeh...
    wah libra juga ? (mesti kena buat2 surprise masa sambutan peringkat anak binikan?)
    Baiklah aku cuba cepat2 dapat jodoh.
    Terima kasih :)

    ReplyDelete
  11. Miss Jane,
    kikiki..macamana aku buleh ter'miss komen ngko,
    nak buat macamana insan terpilih macam kita ni, ramai yang dengkikan ? hahahaaa..
    tapi Hero(in) tak gaduh a.k.a rileks jer, anytime buleh buka blog baru, dok gitu :P

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)