Thursday, October 22, 2009

Iklan : Tak beli tak per.... aku ok !

sementara aku sambung episod terakhir entri Kenapa Saya Suka Buku Saya .... sama - samalah kita layari iklan : Tak Beli Tak per.... aku ok !

Model tengah bersiap - siap ....


peralatan untuk sesi fotografi pun dah siap....
tapi atas permintaan model jemputan :
bahan dan alat radas seperti satu senduk gula dan 2 - 3 sudu tepung kasted tak dapat di masukkan bersama gambar ini. Dia kata dia alergik , bulu mudah gugur kalau main dengan tepung... aku sekadar menghormati permintaan beliau, tiada masalah . Dia pun minta dengan cara yang baik.

model dah sampai di studio....


sekali 'shoot' jer terus dapat output 'cun' seperti di atas.... fuhhh tak pernah lagi aku tengok model cantik dan profesional seperti ini. Mudah kerja aku :D

Bahan tersebut kalau semuanya dicampur mengikut resepi ORANG LIDI ... ianya akan dapat menghasilkan ini :

Hairan betul .... kenapa kalau dah dikeluarkan dari bekas ais krim di atas , agar - agar tu tak jadi bentuk kucing ?
Walaupun bentuk asalnya bukan seekor kucing , tapi bila dipotong , agar - agar itu masih lagi tak berbentuk kucing.... kikikiiiiii.....
Amacam 'skill' fotografi aku , cantik tak penataan cahaya yang aku pantulkan pada agar - agar tu.....

SMS 1 : Semua peralatan , produk dan model tidak di jual , kalau nak juga buleh didapati di pasaran yang berdekatan , lepas tu masak sendiri guna resepi Oranglidi,
tapi sorry beb , model tu hanya bekerja dengan aku sahaja.... kikikiiii

SMS 2 : guane oranglidi.... ? nanti wa balas resepi lu dengan resepi kek cokelet kukus... orang bujang yang tak berapa nak melidi macam lu , pasti buleh buat.... !

7 comments:

  1. WAHAHAHAHAHAHAHA!! WAAHH.. X SANGKA ADE ORANG BUAT BTUL2 RESEPRI NI. heheheh.

    sedap x weh??? heheheehe..


    cis. kalu nak bentuk kucing, lu cube masukkan dalam BOBOY ataupun KECHIK. hehehe.. pastu suh die muntahkan. ade x bntuk kucim? heheheheheh..

    muke boboy macam kena paksa je. hehehe.

    by de way, trimas sbab sudi mncube resepi ni. haha.

    ReplyDelete
  2. Hai_OL
    amacam ? semuanya dihujung tapak kaki Boboy...kikikiii... agar - agar yang wa buat mestilah sedap, apatah lagi ditambah dengan perisa ikhlas dan kasih sayang :D

    sebenarnya hahahaaa... memang dapat 'shoot' 2 keping gambar jer, apakejadah boboy nak bermanja dengan tin susu :P

    p/s ada resepi baru ke ?

    ReplyDelete
  3. hahaha. weh, ajar wa buat nasik dagang!!

    ReplyDelete
  4. cuba lu singgah blog ni. dia salah sorang peminat setia Wan Kamarudin ntv7 kalu wa x silap. haha.

    http://azlina-aziz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Hai-OL,
    lu tak yah nak mengada - ngada , kalu nak buat nasi dagang, baik lu blajar terus dengan bakal mak mertua lu ... ish.. ish.. cerah masa depan tunang lu :P

    wa dah masuk blog http://azlina-aziz.blogspot.com/ , wa tak kenal dia, istilah peminat setia Wan Kamaruddin Wan Ibrahim bagi wa, ialah mereka yang selalu lepak dekat forum NTV7 dulu kikikiiiii...

    ReplyDelete
  6. wa ni kena rasa tak bolh tgk aje...bak sini courier kan sikit puding laici ni ke JB..soto nya dah ok?

    ReplyDelete
  7. kf,
    hahahaaa... saya dah terkantoi,
    ngapelah soto tu sedap sangat, sampai ramai yg bertanya perihal resepinya..
    apa lagi , terburai sudah semua rahsia - rempah ratus diimport khas dari Johor , saya tukang masukkan air dan ayam sahaja kikikiiiii...

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)