Friday, October 23, 2009

Kenapa saya suka buku saya... episod 3

.................. bagaimana aku dibesarkan dalam kemiskinan sebelum masuk asrama , bagaimana aku tertekan di tahun terakhir aku belajar dan bagaimana gelapnya hidup ketika aku menganggur.... Semuanya menyumbang kepada pemilihan buku yang aku baca.

sebahagian dari buku yang aku ada, kalu tolak DVD/CD yang ada tu.... sekarang ni aku dah ada 4 rak buku macam tu , tergedik - gedik juga aku nak beli rak kayu yang lebih besar dan canggih macam Lara Croft ( Tomb Rider) punya library , tapi aku sedar diri , rumah aku tak cukup besar untuk bergayut.... errr maksud aku tak cukup besar untuk rak buku yang ada tangga kikikiiii...

Fakta Menarik :
- gambar itu blur sebab aku tak pandai guna kamera bila diambil sebelah malam , ya aku dengan alat elektronik memang tak kacip hahahaaa
- untuk tatapan geng Soljah kelihatan kelibat Romlah disitu.... Sabotaj 3 ada dekat pejabat dan seingat aku , masa gambar itu diambil Kacip belum dilahirkan lagi.. Perempuan Simpanan pun belum sampai.
- untuk warga PTS... ya kebanyakan buku tempatan adalah terbitan majikan kamu :D
- sebab apa aku tak ambil gambar rak yang ada sekarang ? hahahaaaa bilik aku tengah semak , aku kan tengah buat kerja opis dalam bilik. Harap maklum :P

sekarang buku yang aku baca tak tertumpu kepada buku motivasi , agama atau kewangan... kerana pemikiran aku semakin tepu , jadi aku cairkan ia dengan baca benda lain macam buku....... terbitan Soljah kikikiii... buku diet , buku tentang hati dan perasaan , buku PTK (.....walaupun dah lulus Tahap1 , selagi kerja dengan kerajaan, selagi itu buku ini wajib baca) buku kuasa minda, The Law Of Attraction , buku macamana nak mula biznes , strategi pemasaran , bagaimana nak ternak lembu secara komersial (..... hahahaaa tak per - tak per kita gelak sama - sama ), buku body language errr... ermmm banyak lagi entah lah... apa - apa sahaja yang menarik minat aku , aku baca jer...
hujung tahun lepas aku banyak surf internet tentang pertanian dan perternakan....
tak banyak buku tentang ini , tapi berlambak pula di internet...
sekarang aku banyak ulangkaji buku yang aku suka sahaja , nasib baik aku ni jenis rajin tanda tempat yang best , jadi jimat masa untuk dapatkan ayat - ayat yang aku suka. Lagipun dah tak banyak buku best di pasaran ( err maksud aku pasaran di KB kikikiiii) , kebanyakan buku yang ada mengulangi ayat - ayat atau idea dari buku penulis lama .
jadi kesimpulan disini ,

buku adalah hadiah paling mudah untuk kamu belikan kepada aku hahahaaa...
( tapi kalau dapat rak buku kayu solid ....ferrr.... meleleh air liur... )

label atau genre buku buleh rujuk perenggan di atas... tapi tolong jangan beli buku tentang politik haku tak minat langsung....tentang novel ?
kalau dah bagi sebagai hadiah.. aku baca jer,
sekarang ni pun aku tengah habiskan novel ini kikikiiiiii............

ok novel itu aku pinjam
(apsal aku banyak sedawa kalau baca novel ni ?)

TAMAT
Iklan : Aku suka lagu ni , sukakan lirik dan video klipnya sekali... dan Robbie Williams ?
aku ada kaset The Best Of dia :))
When you get to where you wanna go
And you know the things you wanna know
You're smiling
When you said what you wanna say
And you know the way you wanna say it
You'll be so high you'll be flying


SMS : pagi esok jam 8.30 aku akan bertolak ke Bukit Merah Laketown Resort dengan bas kolej , nampaknya aku satu - satunya wanita bujang mewakili pejabat aku untuk menghadiri mesyuarat ini, ah tak kisahlah janji aku buleh berendam dalam 'bath tub' dan makan sedap !


8 comments:

  1. ombak rindu...??
    malu nak mengaku aku dah habis baca lama dulu...tapi tak sedawa tau!

    ReplyDelete
  2. ha. kan wa dah bilang.. perpustakaan bergerak ni! haha.

    wah, bukit merah plak dah!

    ReplyDelete
  3. cerita ombak rindu tu besttt...hehe...

    btw, i link u k ;)

    ReplyDelete
  4. iyer..aku pun selalu gagal nak ambik gambar benda close up kalau belah malam..mesti ada silau flash atau lampu..apa nak buat..kamera murah je yg aku ada...hehe

    ReplyDelete
  5. buku "permata yang hilang" yang pinjam dari aku bila nak pulang?

    ReplyDelete
  6. Jard,
    ngko jangan main - mainkan perasaan aku, tak baik tau :P

    Jo,
    aku tak salahkan jalan cerita Ombak Rindu, mungkin sejak 'matang' ni , badan aku banyak angin kot kikikiii...

    oranglidi,
    bukit merah dah bagi mata wa merah uwaaaaa....

    chipsmore ?
    tenkiu for the link :D
    OMBAK RINDU BEST ? mukasurat berapa wei...?
    banyak yang best ni kuikuikui....

    berteromber,
    aku pun nak bagi tahu benda yang sama , tapi tak sampai hati , kesian dekat kamera dan aku juga kikikiiii...

    Apex,
    aok ni anak dah sekapal pun nak berkira lagi dengan keh, lepas keh kawin - keh ator la balik :P

    ReplyDelete

Berlari berkejaran Lupakan segala duka
Di kota di desa ,Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua (hahahaaa... penat ke kena nyanyi selalu ?)